Thursday 5 July 2018

Γράμμα από τη Βέροια. Έτσι άρχισα να γράφω.


Της Άρτεμης Καλογήρου


     Μετά από 35 χρόνια συνεχόμενης ενασχόλησης με την αρχιτεκτονική, είχα επιτέλους ελεύθερο χρόνο για να σερφάρω στο internet και να απολαμβάνω τις αναρτήσεις γνωστών και φίλων. Έτσι διάβασα τα γράμματα των συμμαθητών μου.

     Αρχικά έμεινα έκπληκτη και αναρωτήθηκα: “εγώ γιατί διέγραψα από την μνήμη μου, όλες αυτές τις αναμνήσεις;” Άνοιξα κι εγώ ένα παράθυρο στο κοινό παρελθόν μας και απολάμβανα, την νοσταλγία του Παντελή, για την Βέροια που άφησε, αλλά και για την παιδική του ζωή. Στη συνέχεια, συγκινήθηκα με την ευαίσθητη ψυχή της Λένας, που κάναμε και παρέα εκείνα τα χρόνια. Η γραφή της, είναι το ίδιο ευαίσθητη και το χιούμορ της υπέροχο. Σπάνια διαβάζω δεύτερη φορά ένα κείμενο. Τα γράμματά της, τα διάβασα ξανά και ξανά.

     Όταν διάβασα για τα καμώματα της Γιόλας, της δασκάλας μας στην Γ΄ Δημοτικού, μπήκα στον πειρασμό να γράψω κι εγώ, κάτι πολύ λίγο για την κοινή παιδική μας ζωή.



(Από την εκδήλωση παρουσίασης του βιβλίου στον κινηματογράφο "Σταρ")

     Μέχρι την στιγμή αυτή, δεν είχα γράψει τίποτε παραπάνω, από τεχνικές εκθέσεις, αν και σε ορισμένες περιπτώσεις,  τα κείμενα αυτά ήταν πολυσέλιδες αναλύσεις και τεκμηριώσεις,  πολυσύνθετων έργων, που όμως,  δεν περνούσαν απαρατήρητες, από τους δημόσιους λειτουργούς που απευθύνονταν και μου έλεγαν γράφεις και πολύ όμορφα.


(Από την εκδήλωση παρουσίασης του βιβλίου στον κινηματογράφο "Σταρ")

     Όταν έγραψα τα γράμματα αυτά, δεν πέρασε από το μυαλό μου πως θα μπορούσαν να εκδοθούν και να γίνουν βιβλίο. Αν το είχα υποψιαστεί, σίγουρα θα φοβόμουν να τα γράψω.


     Αυθόρμητα έγραψα και άλλα τέσσερα γράμματα και δεν ξέρω αν θα συνεχίσω. Ίσως γράψω για τα φοιτητικά μου χρόνια που ήταν πολύ ιδιαίτερα. Κουράστηκα πολύ από τον ανταγωνισμό στον εργασιακό μου χώρο και δεν αντέχω έναν άλλο ανταγωνισμό, σε ένα νέο περιβάλλον. Όμως χαίρομαι ιδιαίτερα με τους συμμαθητές μου που συνεχίζουν και τους εύχομαι ολόψυχα, την καλύτερη δυνατή συνέχεια και επιτυχία.

Σημείωση: Ομιλία κατά την εκδήλωση παρουσίασης του βιβλίου "Στείλε μου γράμμα..."  στη Βέροια, στις 18/6/2018 στον κινηματογράφο "Σταρ".

No comments:

Post a Comment