Monday, 10 April 2023

Χορογραφία... για πέντε. Κεφάλαιο ΧΙΙΙ

 Γράμμα της Άρτεμης Καλογήρου από την Αθήνα




Πιο δίπλα βρίσκεται το όπλο του


Συνεχίζουμε σήμερα με το 13ο Κεφάλαιο του συλλογικού μας μυθιστορήματος "Χορογραφία... για πέντε".

Η Ανδρονίκη κοντεύει να τρελαθεί. Περιμένει εδώ και ώρες να της τηλεφωνήσει ο Καρατζόγλου. Η αγωνία της είναι αβάσταχτη. Τι μπορεί να έχει συμβεί αναρωτιέται; Όχι μόνο δεν της τηλεφώνησε, αλλά δεν απαντάει και στις επίμονες τηλεφωνικές κλίσεις της.

    Της είναι αδύνατο να κάθεται με τα χέρια σταυρωμένα. Αποφασίζει να τον αναζητήσει στην «Έπαυλη», ίσως έχει επιστρέψει, σκέφτεται, σε μία περίπου ώρα ξημερώνει.

    Με το αυτοκίνητό της οδηγεί μέχρι εκεί. Το κτήριο είναι σκοτεινό, τα φώτα ασφαλείας δεν φέγγουν και το σκυλί είναι άφαντο. Υπάρχει μόνο ένα φως στο υπερώο, στο γραφείο του Καρατζόγλου. Με το κλειδί της ανοίγει την πόρτα της κεντρικής εισόδου. Ανάβει τα φώτα. Ο ήχος από τα τακούνια της αντηχεί στο πλακόστρωτο. Προσπερνάει την πόρτα της Γραμματείας στα δεξιά της και ανοίγει την πόρτα που οδηγεί στο ξύλινο κλιμακοστάσιο. Ανεβαίνει γρήγορα, σκοντάφτει από την βιασύνη της στα λοξά σκαλοπάτια και με κομμένη την ανάσα της φτάνει στο γραφείο του Καρατζόγλου, όπου η πόρτα είναι μισάνοιχτη. Κοντεύει να λιποθυμήσει. Ο Καρατζόγλου βρίσκεται καθισμένος και πεσμένος πάνω στο γραφείο του. Δίπλα του μια κηλίδα από αίμα και σταγόνες στο πλακόστρωτο. Είναι νεκρός. Πιο δίπλα βρίσκεται το όπλο του. Δεν μπορεί να συνειδητοποιήσει αυτό που βλέπει. Επάνω στο ημερολόγιο του υπάρχει ένας φάκελος. Τον ανοίγει και διαβάζει.

    «Αγαπημένη μου οικογένεια, αγαπητοί συνεργάτες. Μου είναι δυσβάσταχτο να δέχομαι όλο αυτό τον διασυρμό. Ακόμη κι εσείς που με γνωρίζετε τόσο καλά, διατηρείτε τις αμφιβολίες σας για όσα μου καταλογίζουν. Δεν αντέχω άλλο και σας παρακαλώ πολύ να με συγχωρέσετε.

    Θεοφάνης Καρατζόγλου.»


Μια Βυζαντινή εκκλησία δύο γνωστών Αγίων


    Οι πρώτες ηλιαχτίδες της ανατολής γίνονται ορατές από το παράθυρο ανατολικά. Ο κατακκόκινος πρωινός ήλιος δισταχτικά κάνει την παρουσία του.

    Δεν είναι δυνατό να συμβαίνει όλο αυτό. Προσπαθεί να παραμείνει ψύχραιμη. Ο Καρατζόγλου δεν είχε καμιά πρόθεση να αυτοκτονήσει. Τελευταία κατέβαλε κάθε δυνατή προσπάθεια να καθαρίσει το όνομά του. Ήθελε με κάθε τρόπο να ανακαλύψει ποιοι κρύβονταν πίσω από την καταστροφή της τελετής βράβευσης του. Ήθελε να πάρει εκδίκηση για τα γεγονότα που του καταλόγιζαν. Άραγε ποιοί είναι αυτοί που τόλμησαν να τα βάλουν με τον Καρατζόγλου; Αυτό είναι προδοσία. Ο Καρατζόγλου δεν αυτοκτόνησε, τον δολοφόνησαν, η Ανδρονίκη είναι σίγουρη. Εξάλλου και το σημείωμα που άφησε δεν είναι γραμμένο από τον ίδιο. Ο γραφικός του χαρακτήρας είναι διαφορετικός. Τόσα χρόνια συνεργάζεται μαζί του, ξέρει καλά τον γραφικό του χαρακτήρα.

    Βγάζει από την τσάντα της το κινητό της τηλέφωνο και καλεί την Αλίκη.

- Αλίκη συγνώμη που σε ξυπνάω, αλλά είμαι σε σοκ, έλα γρήγορα στο γραφείο του Καρατζόγλου. Τώρα!

    Η Αλίκη κατάλαβε ότι κάτι πολύ σημαντικό συμβαίνει και χωρίς καθυστέρηση ντύθηκε, μπήκε στο αυτοκίνητό της και σε 15 λεπτά έφτασε στον προορισμό της. Ανεβαίνει στο γραφείο και βγάζει μια κραυγή.

- Αλίκη είχα ένα κακό προαίσθημα μέσα στην νύχτα, ότι κάτι δεν πηγαίνει καλά και ήλθα εδώ ξημερώματα και αντίκρισα αυτό που βλέπεις. Διάβασε αυτό το σημείωμα που υποτίθεται ότι έγραψε ο Καρατζόγλου. Ο γραφικός του χαρακτήρας είναι πολύ διαφορετικός. Δεν ξέρω τι πρέπει να κάνω.

Η Αλίκη προσπάθησε να βάλει μια τάξη στην σκέψη της.

-Ανδρονίκη νομίζω πως πρέπει να καλέσουμε την αστυνομία και το ΕΚΑΒ.

Σε λιγότερο από μισή ώρα έρχονται ο Άλκης η Φρόσω και πολλοί ακόμη αστυνομικοί. Η Αλίκη συγκρατώντας την ψυχραιμία της και χωρίς να την αντιληφθεί κανείς, βάζει στην τσάντα της κάτι που είχε κρύψει στην βιβλιοθήκη απέναντι από το έπιπλο του γραφείου του Καρατζόγλου.


--//--


Πριν τρία εικοσιτετράωρα από την υποτιθέμενη αυτοκτονία του Καρατζόγλου, είχε γίνει γνωστή η απόπειρα δολοφονίας του αστυνόμου Γιώργου Παπαδόπουλου στην Αθήνα.


Ο νεαρός δημοσιογράφος Δημοσθένης Μπέλλας δεν μπορεί να μένει αδιάφορος στην είδηση αυτή. Πρέπει να αναλάβει δράση. Τηλεφωνεί στην Αλίκη και το Σωτήρη, τον τεχνικό υπολογιστών, να συναντηθούν άμεσα στην υπαίθρια διαμόρφωση, μπροστά από την Συναγωγή της Εβραϊκής συνοικίας.



Μια βοτσαλωτή αυλή


Όλοι τους είναι σοκαρισμένοι με τα τελευταία γεγονότα στην Αθήνα. Με έκπληξη διαπιστώνουν πως η Ανδρονίκη είχε επικοινωνήσει με τον καθένα ξεχωριστά για να τους παρακαλέσει να της αναφέρουν ό,τι τυχόν έπεσε στην αντίληψη τους, έστω κάποια ανούσια παρατήρηση, μια μικρή λεπτομέρεια από την βραδιά βράβευσης του Καρατζόγλου.Τελικά καταλήγουν ότι πρέπει συντονισμένα να διερευνήσουν τι μπορεί να κρύβεται πίσω από την απόπειρα δολοφονίας του αστυνόμου στην Αθήνα. Ο Δημοσθένης απευθύνεται στην Αλίκη.

- Αλίκη ο Καρατζόγλου διατηρεί γραφείο στην ΜΚΟ;

- Ναι Δημοσθένη, στο υπερώο του κτηρίου.

- Έχεις πρόσβαση στον χώρο;

- Ναι έχει μια πολύ ενδιαφέρουσα βιβλιοθήκη στο γραφείο του. Δανείζομαι πολύ συχνά βιβλία. Μου ανοίγει με τα κλειδιά της η Ανδρονίκη και παρουσία της αφήνω στην θέση τους τα βιβλία που διάβασα και διαλέγω αυτά που θέλω να διαβάσω.

- Σωτήρη μπορείς να προμηθεύσεις ένα κοριό στην Αλίκη για να τον τοποθετήσει πάνω στα βιβλία να ακούσουμε αν τυχόν ετοιμάζει κάτι ο Καρατζόγλου;

- Βεβαίως, είναι μικρού μεγέθους. Θα το τοποθετήσει η Αλίκη επάνω σε ένα βιβλίο και εμείς θα μπορέσουμε να ακούσουμε ό,τι ειπωθεί.

- Αλίκη πρέπει να δράσουμε άμεσα.

- Ο Καρατζόγλου βρίσκεται στην Αθήνα. Νομίζω πως εύκολα μπορώ να το κάνω αύριο το πρωί, πριν επιστρέψει.


--//--


Ο Δημοσθένης είχε ήδη προσεγγίσει τον Άλκη. Με δυσκολία μπόρεσε να του αποσπάσει κάποιες πολύ σημαντικές πληροφορίες. Ο αστυνόμος στην Αθήνα βρίσκεται μαζί με την Ευδοκία. Η καταγωγή της Ευδοκίας φημολογείται ότι είναι από την Κωνσταντινούπολη και η Ελένη και ο Άρης Παπαδόπουλος δεν είναι βιολογικοί της γονείς. Την είχαν υιοθετήσει πριν την Στεργιάνα που τελικά την μεγάλωσε.


Ο Δημοσθένης σκέφτηκε πως σε μια συνάντηση με την Πάμελα όλο και κάτι θα μπορούσε να μάθει και φρόντισε να συναντηθούν.

- Πάμελα πήρα τηλεφωνο την Ευδοκία και δεν μου απάντησε. Πέρασα και από το σπίτι της αλλά δεν μου άνοιξε. Ξέρεις που μπορώ να την βρω;

- Βρίσκεται στην Αθήνα. Δεν ξέρω να σου πω για ποιο λόγο πήγε, ούτε πόσο θα μείνει εκεί. Όταν με το καλό επιστρέψει θα της διαβιβάσω την επιθυμία σου να συναντηθείτε.

- Πάμελα μήπως πήγε με τον Καρατζόγλου στην Αθήνα; Έχω πληροφορίες ότι κι αυτός βρίσκεται στην Αθήνα.

- Αν θέλεις την γνώμη μου, αποκλείεται η Ευδοκία να βρίσκεται μαζί του, τον αποφεύγει όπως ο διάολος το λιβάνι.

- Δεν έχουν καλή σχέση μεταξύ τους;

- Κάθε άλλο, τον ευγνωμονεί που την έχει βοηθήσει και με το παραπάνω, αλλά ως εκεί.

- Πάμελα είδα μια οικογενειακή της φωτογραφία με γονείς της. Δεν έχει καμία ομοιότητα μαζί τους. Σε ποιους μοιάζει;

- Γιατί ρωτάς; Έχεις κάποια σχετική πληροφορία;

- Άκουσα πως σκηνοθέτησαν την γέννησή της και την παρουσίασαν για δικό τους παιδί, όμως δεν πιστεύω ότι είναι έτσι τα πράγματα. Είναι;

    Η Πάμελα χλόμιασε, αισθάνθηκε την γη να χάνεται κάτω από τα πόδια της.

    - Ένα έχω να σου πω. Μη το ψάχνεις θα βρεις τον μπελά σου.

    - Έλα τώρα Πάμελα, μπορείς να μου έχεις εμπιστοσύνη, μη φοβάσαι.

    - Όχι καλέ μου, δεν θέλω να βρεθώ αύριο σκοτωμένη σε κάποιο χαντάκι. Και για το καλό σου, να ξέρεις ότι έχεις άγνοια του κινδύνου για το πού βρίσκεσαι. Καλά θα κάνεις να ξεχάσεις ότι έμαθες.


--//--



Η έρευνα συνεχίστηκε στο ποτάμι


Η ομάδα του Δημοσθένη, της Αλίκης και του Σωτήρη συναντιέται ξανά.Η Αλίκη ανακοινώνει ότι η τοποθέτηση του κοριού ήταν επιτυχής και ο Σωτήρης έχει ακουστική επαφή με τον χώρο του γραφείου του Καρατζόγλου.

- Αλίκη, μου είπες ότι γνώριζες τον αστυνόμο από τότε που βρισκόσουν για τις μεταπτυχιακές σου σπουδές στην Κωνσταντινούπολη.

- Ναι Δημοσθένη. Είχα συνεργαστεί μαζί του για την έρευνα που έκανα. στο πανεπιστήμιο της Κωνσταντινούπολης. Είχε δείξει μεγάλο ενδιαφέρον για την εργασία μου και με βοήθησε στην έρευνά μου.

- Είχες ξανοιχτεί καθόλου μαζί του, για να σου κάνει κάποιες αποκαλύψεις για την ιδιωτική του ζωή;

- Πίστεψέ με είχα μεγάλη περιέργεια για να μάθω κάτι, αλλά δεν αποκάλυψε το παραμικρό. Άφησε να εννοηθεί ότι έχει μια σοβαρή σχέση. Μολονότι με είχε συνοδέψει για λόγους ασφαλείας σε δύο ιδρύματα των Τουρκικών αρχών για εύρεση αρχειακού υλικού και μας δόθηκε η ευκαιρία να πιούμε δύο καφεδάκια εκτός υπηρεσίας. Δεν μου είπε το παραμικρό. Όταν τον ρώτησα πώς είναι να υπηρετείς στην Κωνσταντινούπολη, μου απάντησε ότι ήταν ιδιαίτερα τυχερός διότι η προϋπηρεσία αυτή δημιουργούσε προοπτική για την μελλοντική του επαγγελματική εξέλιξη.


--//--


Ο Δημοσθένης ανυπομονεί να μάθει για τις κινήσεις του Καρατζόγλου. Το επόμενο πρωινό ο Σωτήρης του στέλνει κωδικοποιημένο μήνυμα ότι έχει νεώτερα. ΟΣωτήρης είναι λαλίστατος.

- Η Ανδρονίκη είναι συνεργός του Καρατζόγλου. Την νύχτα που έφτασε από την Αθήνα, φρόντισε να φωτογραφίσει κρυφά τα αρχεία της αστυνομίας για την υπόθεση της δολοφονίας του μπασκετμπολίστα. Έδειξε τις φωτογραφίες στην Ανδρονίκη και της διάβασε τα μηνύματα της οικογένειας Αρών για ένα κρυμμένο θησαυρό για τον οποίο φαίνεται πως καιρό τώρα ψάχνει στην Γερμανία να βρει στοιχεία και πληροφορίες. Ο Οσμάνογλου πρόλαβε να δώσει στην Ευδοκία μια κασέτα με πληροφορίες. Σίγουρα της αποκαλύπτει όλα όσα την αφορούν, τόσο για τον θησαυρό όσο και για την καταγωγή της και ποιος ξέρει τι ακόμη. Ο αστυνόμος που νοσηλεύεται στην Αθήνα σίγουρα ξέρει πολλά περισσότερα και γι αυτό κάποιοι τον θέλουν πεθαμένο. Κατά τον Καρατζόγλου ο αστυνόμος είναι πολύτιμος και χρήσιμος ζωντανός. Πιθανώς η κασέτα βρίσκεται στα χέρια του αστυνόμου και δεν την εμφανίζει διότι θα έχει και αποκαλύψεις για τον ίδιο από την ζωή του όταν υπηρετούσε στην Κωνσταντινούπολη. Ακόμη ο Καρατζόγλου ερμηνεύοντας την τοποθεσία για το που βρίσκεται ο θησαυρός, είναι σίγουρος ότι βρίσκεται μέσα στην Συναγωγή κάτω από την κεραμική διακόσμηση στο δάπεδο της Συναγωγής. Επομένως πρέπει άμεσα να ψάξει εκεί πριν αναρρώσει ο αστυνόμος και επιστρέψει. Όμως η Στεργιάνα είναι άγρυπνη φρουρός μπροστά στην είσοδο στην Συναγωγή και για τον λόγο αυτό θα φροντίσει να έχει ένα μικρό ατύχημα για να βρεθεί για λίγο στο Νοσοκομείο.

- Σωτήρη πώς θα μάθουμε πότε θα εισβάλει ο Καρατζόγλου στην Συναγωγή;

-Είναι απλό. Θα τοποθετήσω άμεσα ένα κρουστικό Συναγερμό στην πόρτα της Συναγωγής, χωρίς να με αντιληφθεί κανείς. Ο συναγερμός θα μας ειδοποιήσει στο τηλέφωνο μας χωρίς τον παραμικρό θόρυβο.

Ο Δημοσθένης αμέσως πήρε τηλέφωνο την Αλίκη και της εξήγησε γιατί

πρέπει να κρύψει την Στεργιάνα.

Η Αλίκη τηλεφώνησε στην Στεργιάνα για να συναντηθούν στην Πλατεία.

- Κυρία Στεργιάνα έχουμε μια πληροφορία ότι υπάρχει κίνδυνος να σας προκαλέσει ένα ατύχημα ο Καρτζόγλου για να κάνει ανενόχλητος μια έρευνα στην περιοχή. Θα πρέπει να σας κρύψουμε για λίγο.

- Αχ κορίτσι μου, πότε επιτέλους θα ησυχάσω από τον Καρατζόγλου; Μην στενοχωριέσαι θα τηλεφωνήσω στην γειτόνισσα ότι πήγα στην Κέρκυρα στην μεγάλη μου την κόρη που είναι δασκάλα εκεί για να χαρώ τον εγγονό μου. Αυτή θα φροντίσει να το μάθει ο Καρατζόγλου. Πάμε να κρυφτούμε.


--//--


Η Αλίκη πήρε την Στεργιάνα στο σπίτι της. Η ομάδα των τριών είναι σε ετοιμότητα από νωρίς το βράδυ. Στις 1.00 το βράδυ ο κρουστικός συναγερμός έδωσε σήμα. Ο Δημοσθένης, ο Σωτήρης και η Αλίκη δεν ρισκάρουν να κινδυνέψουν, γι αυτό και ο Δημοσθένης ειδοποίησε τον Άλκη, να αναλάβει δράση.

- Άλκη ο συναγερμός μας ειδοποίησε ότι μόλις έγινε εισβολή στην Συναγωγή.

- Δημοσθένη τρέχω στην Συναγωγή.


--//--


Ο Άλκης με δύο συναδέλφους του βρέθηκαν μετά από αρκετή ώρα στην Συναγωγή. Εκεί υπήρχε απόλυτη σιωπή. Η πόρτα ήταν ανοιχτή και στο δάπεδο υπήρχαν εργαλεία προφανώς για την αφαίρεση της κεραμικής διακόσμησης. Δύο πλακάκια είχαν αφαιρεθεί με προσοχή. Ο Άλκης με τους συναδέλφους του αναζήτησαν τον Καρατζόγλου στο ποτάμι πίσω από την Συναγωγή. Κατέβηκαν μέχρι την κοίτη του ποταμού, αλλά μέσα στο σκοτάδι δεν βρήκαν τίποτε. Αποφάσισαν να καλέσουν δυνάμεις για να ερευνήσουν την περιοχή. Άρχισε να ξημερώνει χωρίς κανένα αποτέλεσμα, ώσπου τους κάλεσαν στην ΜΚΟ. Ο Άλκης διέταξε τους υφισταμένους του να οργώσουν την περιοχή και αυτός πήγε στην ΜΚΟ.

Ο Άλκης με την Φρόσω και άλλους συναδέλφους φτάνουν στο γραφείο του Καρατζόγλου. Καλούν αμέσως τους συναδέλφους τους από το εγκληματολογικό και απομακρύνουν την Ανδρονίκη και την Αλίκη από τον χώρο. Στο ισόγειο ρωτούν για την φύλαξη του χώρου. Πού βρίσκεται ο πιστός φύλακας του Καρατζόγλου, ένας σκύλος Μαστίφ Ναπολιτάνο με καφέ σκούρο χρώμα; Τον αναζητούν και τον βρίσκουν μισοναρκωμένο κάτω από ένα δένδρο. Φωνάζουν ένα κτηνίατρο για να του παρέχει κάποια κτηνιατρική φροντίδα.

Τα φώτα ασφαλείας είναι εκτός λειτουργίας. Ο διακόπτης είναι κατεβασμένος από τον κεντρικό ηλεκτρολογικό πίνακα. Οι κλειδαριές δεν είναι πουθενά παραβιασμένες. Η Ανδρονίκη καταθέτει ότι βρέθηκαν με τον Καρατζόγλου τελευταία φορά το προηγούμενο απόγευμα, όταν έφυγαν από το κτήριο όλοι οι εργαζόμενοι. Είχε επιστρέψει από την Αθήνα και σχολίασαν τα γεγονότα για την απόπειρα δολοφονίας του αστυνόμου. Κατέθετε και τα επιχειρήματά του, ότι ο αστυνόμος είναι πολύτιμος ζωντανός για να ερευνήσει τα πάντα.

Στο μεταξύ οι έρευνες στο ποτάμι κάτω από την Συναγωγή φέρνουν αποτέλεσμα. Ίχνη από αίμα υπάρχουν σε μικρή απόσταση από την Συναγωγή. Η σήμανση συλλέγει υλικό.

Επομένως ο Καρατζόγλου δέχθηκε μια θανατηφόρο σφαίρα στο κεφάλι στην περιοχή του ποταμού. Κάποιοι τον μετέφεραν στο γραφείο του στην ΜΚΟ και διαθέτοντας τα κλειδιά του, άνοιξαν τις πόρτες αφού προηγουμένως νάρκωσαν τον σκύλο και σκηνοθέτησαν την δήθεν αυτοκτονία του. Το εγκληματολογικό έχει αρκετό υλικό να ερευνήσει. Σε κάθε περίπτωση το χειρόγραφο μήνυμα ερευνάται για ταυτοποίηση του γραφικού χαρακτήρα, που όπως κατέθεσε η Ανδρονίκη δεν είναι του Καρατζόγλου.


--//--


    Από νωρίς το πρωί τα κανάλια βρίσκονται έξω από την ΜΚΟ. Όλα αναφέρονται στα πρόσφατα γεγονότα της βράβευσης του Καρατζόγλου και αναρωτιούνται, αυτοκτονία ή δολοφονία; Ο Δημοσθένης Μπέλλας κάνει την διαφορά. Επιχειρηματολογεί ότι δεν είχε λόγους να αυτοκτονήσει, και συνδέει τα γεγονότα με την απόπειρα δολοφονίας του αστυνόμου Γιώργου Παπαδόπουλου στην Αθήνα και με την δολοφονία του Μπασκετμπολίστα.

    Στο ρεπορτάζ του αφήνει αιχμές πως στην περίπτωση που δολοφονήθηκε ίσως αναζητούσε κάτι σημαντικό και θέτει ερωτήματα για το τι μπορεί να ήταν αυτό, ποιοι τον δολοφόνησαν και αν ήθελαν να προλάβουν να δράσουν πρώτοι. Το ρεπορτάζ του ανακυκλώνεται σε όλα τα κανάλια και το τηλέφωνό του έχει πάρει φωτιά.

    Η Αλίκη φροντίζει να τον απομονώσει για λίγο για να του πει πως πήρε τον κοριό από το γραφείο του Καρατζόγλου, χωρίς να τη δει κανείς. Και κάτι ακόμη, πως στο διάστημα που έμεινε ο Άλκης στον χώρο, παρατήρησε μια περίεργη οικειότητα της σκληρής Ανδρονίκης προς τον Άλκη που κάπως σαν να την ανταπέδιδε ο ίδιος με μια κάποια τρυφερότητα.


    Η Αλίκη φρόντισε να δώσει τον κοριό στον Σωτήρη και κάπου προς το μεσημέρι, ήταν ελεύθερη να επιστρέψει στο σπίτι της. Αργότερα ο Σωτήρης την ενημέρωσε ότι ακούγονται θόρυβοι που προδίδουν την μεταφορά του Καρατζόγλου στην ΜΚΟ, αλλά δεν υπάρχουν ομιλίες στην διάρκεια της μεταφοράς του. Χρονικά οι θόρυβοι αυτοί γίνονται γύρω στις 2.00 με 3.00 το βράδυ.

    Στο σπίτι της η Αλίκη συναντά την Στεργιάνα που παρακολουθεί τα γεγονότα στα κανάλια.


    Σχολιάζουν τα γεγονότα και πως τελικά ήταν πολύ άδικο να χάσει την ζωή του ο Καρατζόγλου από ματαιοδοξία να τα θέλει όλα δικά του.


    Η Στεργιάνα είναι αναστατωμένη. Δεν μπορεί να πιστέψει πως ο Καρατζόγλου έφυγε τόσο ξαφνικά από τη ζωή. Ας είχε υποφέρει πολλά εξαιτίας του, ήταν τελικά πολύ άδικο να χάσει την ζωή του από απληστία, γιατί τα ήθελε όλα δικά του

    - Αλίκη μου όταν επιστρέψει η Ευδοκία, θέλω να βρεθούμε εγώ εσύ και η Ευδοκία και να αναζητήσουμε τον θησαυρό μόνες μας, δεν πρέπει να εμπιστευτούμε κανένα, διότι δεν ξέρουμε από πού κινδυνεύουμε.


    Στην Αθήνα ο αστυνόμος παρακολουθεί τα γεγονότα και αισθάνεται εγκλωβισμένος, όμως πρέπει να νοσηλευτεί για λίγες ακόμη ημέρες στο Νοσοκομείο που βρίσκεται. Γι’ αυτό και φροντίζει να επιστρέψει η Ευδοκία αεροπορικώς στην Θεσσαλονίκη. Μόλις φτάνει η Ευδοκία σύντομα βρίσκεται στο σπίτι της και το πρώτο που κάνει αναζητάει την Στεργιάνα.

    - Ευδοκία μου κορίτσι μου μην εμπιστεύεσαι κανένα. Τον Καρατζόγλου είμαι σίγουρη τον σκότωσαν για να αρπάξουν κάποιοι τον θησαυρό σου. Ωστόσο η Αλίκη με βοήθησε πολύ και την εμπιστεύομαι. Είναι έξυπνη και νομίζω ότι μπορεί να βοηθήσει στην λύση του γρίφου. Έχω και κάποιες ακόμη ιδέες. Τι λες την φωνάζουμε να έλθει από το σπίτι;

    Η Αλίκη σύντομα έρχεται στο σπίτι της Στεργιάνας. Κατά την Στεργιάνα για την επίλυση του γρίφου μόνο η αρχιτέκτονας Άλκηστις Καμπανά μπορεί να βοηθήσει που γνωρίζει την παλιά πόλη πολύ καλά. Για τον λόγο αυτό και φροντίζουν να την δουν με ραντεβού στο γραφείο της.

    Η Άλκηστις υπόσχεται εχεμύθεια. Άμεσα κατεβάζει τους χάρτες της παλιάς πόλης και τους εξηγεί ότι και στις χριστιανικές συνοικίες υπάρχουν περίκλειστα οικοδομικά τετράγωνα με περίπου τριγωνικό σχήμα. Στο κέντρο υπάρχει μια Βυζαντινή εκκλησία που περιβάλλεται από κατοικίες. Κάτι αντίστοιχο με τα μοναστήρια, ο Ναός στο κέντρο και τα κελιά περιμετρικά. Συνήθως υπάρχει μία πόρτα εισόδου και μία εξόδου. Τα σπίτια στο παρελθόν είχαν ένα σύστημα ενδοεπικοινωνίας με κρυφές πόρτες για να διαφεύγουν όταν υπήρχε κίνδυνος κατά την Τουρκοκρατία.

    - Μπορούμε να κάνουμε μια μικρή περιήγηση χωρίς να δώσουμε κάποιο στόχο.

    Η Στεργιάνα προτίμησε να πάει σπίτι της για να μην δώσει λαβή για σχόλια στις γειτονιές. Η Άλκηστις, η Ευδοκία και η Αλίκη ξεκίνησαν κατηφορίζοντας έναν πεζόδρομο με 7 Βυζαντινές εκκλησίες. Στα 50 μέτρα προσεγγίζουν το πρώτο οικοδομικό τετράγωνο. Η Άλκηστις φροντίζει για την ιστορική ενημέρωση. Το περίκλειστο οικοδομικό τετράγωνο με την εκκλησία δύο γνωστών Αγίων, μητέρας και γιού, στη μέση, είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα. Ο Ναός αρχικά κτίστηκε τον 14ο αιώνα και ήταν σταυροειδής με εγγεγραμμένο τρούλο. Πιθανότατα κατέρρευσε ο τρούλος και ο Ναός έχει σχήμα μονόχωρο ξυλόστεγο. Υπάρχουν κατάλοιπα τοιχογραφιών του 14ου αιώνα, αλλά και τοιχογραφίες του 1589 όταν επανατοιχογραφήθηκε. Πλησιάζοντας στην κλειστή πόρτα από το πρώτο σπίτι βγαίνει στο παράθυρο ο κύριος Αντώνης.

    - Αντώνη μου θέλουμε να επισκεφτούμε τον χώρο.

    - Κατεβαίνω να σας ανοίξω, η έξοδος πιο κάτω είναι ανοικτή,για να βγείτε.

    Οι τρεις τους περπατούν γύρω από τον Ναό και μπαίνουν μέσα στο εσωτερικό του. Η Αλίκη δακρύζει από την ομορφιά και το δέος που αισθάνεται από την υπέροχη εικονογράφιση που αναπαριστά την ζωή των Αγίων. Το ιερό δεσπόζει στο μέσον του Ναού. Όμως δεν υπάρχουν ενδείξεις για τον κρυμμένο θησαυρό.


    Βγαίνουν από την δεύτερη πόρτα και διασχίζουν τον πεζόδρομο. Στον πρώτη διασταύρωση κατευθύνονται προς την επόμενη γειτονιά. Περνούν τον δρόμο ανάμεσα σ' ένα επιβλητικό κτήριο που στεγάζει τη Δημόσια βιβλιοθήκη της πόλης και σε μια πλατεία που πήρε το όνομά της από το Δημαρχείο που βρίκεται σε μια από τις πλευρές της. Η Άλκηστις κάνει την γνωστή ιστορική ενημέρωση. Στο οικοδομικό αυτό τετράγωνο υπάρχει άλλη μια Βυζαντινή εκκλησία. Υπάρχει πάντοτε μια ελεγχόμενη ξύλινη εξώθυρα που οδηγεί στο εσωτερικό του περίκλειστου οικοδομικού τετραγώνου. Το χαρακτηριστικό του τετραγώνου αυτού είναι το αρχοντικό στην γωνία του τετραγώνου. Το αρχοντικό αρχικά κτίστηκε το 1766. Στις αρχές του 19ου αιώνα ο νέος του κάτοχος που παντρεύτηκε την θυγατέρα του αρχικού ιδιοκτήτη, έκανε εκτεταμένες αλλαγές και μεγάλωσε κατά πολύ το κτήριο. Στα 1870 την μοναχοκόρη του προηγούμενου ιδιοκτήτη παντρεύτηκε ένας πλούσιος βιοτέχνης με δικό του υδρόμυλο. Την θυγατέρα του τελευταίου βιοτέχνη λίγα χρόνια πριν την Γερμανική κατοχή παντρεύτηκε ο γιατρός Πολυχρονίου Αθανάσιος.

    Τμήμα του αρχοντικού χρησίμευσε για την στέγαση του ιατρείο του. Οι απόγονοι του γιατρού δώρισαν το αρχοντικό στον Δήμο της πόλης, που με την σειρά του αναστήλωσε το κτήριο που προορίζεταιγια Λαογραφικό Μουσείο.

    Η Ευδοκία νιώθει το αίμα της να παγώνει.Ο γιατρός που εμπιστεύτηκαν οι Αρών το παιδί τους! Εδώ έκρυψαν και τον θησαυρό. Φροντίζει να μην δείξει την ταραχή της.

    Η Άλκηστις φροντίζει να εισέλθουν στο κλειστό οικοδομικό τετράγωνο από την διπλανή κατοικία.

    Στο ισόγειο ανοίγοντας την ξύλινη εξώθυρα, περνάμε σε μια βοτσαλωτή στεγασμένη αυλή, που είναι ανοιχτή προς την υπαίθρια αυλή. Το βοτσαλωτό είναι ένα πραγματικό κέντημα σχεδίου και τεχνικής τοποθέτησης. Ξύλινα υποστυλώματα, τοξωτά και οριζόντια ξύλινα δοκάρια υποβαστάζουν τον όροφο. Μια ξύλινη σκάλα ξεκινάει από την αυλή και οδηγεί στο μεσοπάτωμα και φτάνει στην σάλα του ορόφου. Γύρω από την σάλα διατάσσονται οι τρεις χειμερινοί και οι δύο θερινοί οντάδες. Η σάλα επικοινωνεί με το μαγειρείο και τον χώρο υγιεινής.

    Η Αλίκη δεν έχει λόγια για να εκφράσει τον θαυμασμό της. Η Ευδοκία προσπαθεί να φέρεται φυσιολογικά και φαίνεται ενθουσιασμένη. Τελειώνοντας την περιήγηση οι τρεις γυναίκες αποχωρούν εκδηλώνοντας τις ευχαριστίες τους στην Άλκηστη για την πολύτιμη βοήθεια.


Τέλος κεφαλαίου XIIΙ

Τη σκυτάλη παίρνει ο Ανδρέας Μαρολαχάκης


    Σημείωση ιστολογίου: Η παραπάνω ιστορία είναι προϊόν μυθοπλασίας. Πρόσωπα και γεγονότα είναι πέρα για πέρα φανταστικά. Οποιαδήποτε ομοιότητα με πραγματικά πρόσωπα, γεγονότα και καταστάσεις είναι εντελώς συμπτωματική.

No comments:

Post a Comment